dinsdag 17 april 2012

Cd Elpee Boon - Rudes


In 2005 maakte ik ter gelegenheid van De Grootste Belg de song Elpee Boon. Dat was ongewild het begin van een liederencyclus geïnspireerd op het leven en werk van de auteur.

Louis Paul Boon heb ik nooit gekend, evenmin las ik al zijn boeken. Heeft dat belang? Niet voor mij. Wel nam ik de tijd te herlezen, te ontdekken én over hem te lezen.

De Kapellekensbaan én Zomer-te-Ter-Muren, beide romans zijn actueler dan ooit, vormden een rode draad. Het verhaal van een Ondineke, naast figuren waarin dikwijls een Boon schuilgaat.

"Is dit een Boon?" Zo staat in 'De Hamlet', één van de ongebruikte songs voor dit project. Doet het er toe? Misschien is het een spiegel van jou, en mij.

Rudi

  
 





  1. Zoveel Ondines (2:37)
  2. Wilde Bloemen (5:01)
  3. Minuet (2:22)
  4. Elpee Boon (3:59)
  5. Tedoeme (2:26)
  6. Koortje voor jou (4:01)
  7. Mieke Maai (4:04)
  8. Dood aan alle Schrijvers (2:57)
  9. In het kasteel (4:16)
  10. De executie (5:41)
  11. Real Slow (5:30)
  12. Dag Lowie (3:08)

Tekst, muziek, zang: Rudi De Smet (Rudes)
Arrangementen, instrumenten, zang* productie: Fernand Bernauw.
Zang**: Marianne Vanderauwera

Voor meer info, neem eens een kijkje op http://www.3sleutels.be/
Releasedatum: 17/04/2012
Verkrijgbaar door een mail naar rudes@telenet.be
Prijs: 15 euro + 2,80 euro portkosten.

Dit album werd opgenomen bij Nando's Music: http://www.nandosmusic.be/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten